Anna Trombetta (mezzosopraan) en Koenraad Spijker (piano)

zaterdag, 22 december, 2018 - 19:00 tot 20:15
Kosten: 
21,50
Adres: 
Dorpskerk Wilp, Kerkstraat 35, Wilp, 7384 AS
E-mail organisatie: 

Lieder Liefde: een ode aan het lied

Volgend op hun meer dan uitverkochte ‘Hommage à Debussy’ in maart, presenteren de amerikaanse Anna Trombetta (mezzosopraan) en Koenraad Spijker (piano) een nieuw programma van speciaal gekozen liederen om samen met hun publiek te zoeken naar de subtiele accenten van verleiding, acceptatie en afwijzing in de liefde. Zij zullen ten gehore brengen het sensuele impressionisme van CLAUDE DEBUSSY, het sprookjesachtige verlangen van EDVARD GRIEG en de prachtige melodieën van de jonggestorven FRANZ SCHUBERT, die met zijn sereniteit de aardse lusten lijkt te overstijgen. De liederen zijn gecomponeerd op de versen van onder andere Victor Hugo, Heinrich Heine en Johann Wolfgang von Goethe.

Anna Trombetta

Anna Trombetta was born in Houston, Texas and moved to The Hague, Netherlands at the age of 15. After receiving her diploma at the American School of the Hague and two years at the School for Young Talent at the Royal Conservatory of the Hague, she went on to receive her Bachelor’s degree in Classical Voice in the Hague studying with Gerda van Zelm and Carolien Drewes.

During her studies she also studied with Han-Louis Meijer and followed masterclasses from Marcel Reijans and Nadine Secunde and workshops from Peter te Nuyl, Sébastien Dutrieux and Elsina Jansen. She graduated from the Royal Conservatory after creating and performing a 50-min. pasticcio opera, entitled Pasticcio d’Amore, in which she performed the lead role.
Trombetta recently made her American professional debut with the Center for Contemporary Opera in their production of ‘To Be Sung’ by Pascal Dusapin under the baton of Sara Jobin and directed by Jorinde Keesmaat.In March she debuted with Koenraad Spijker (piano) and Emma Roijackers (violin) in the Amstelkerk in Amsterdam presenting ‘Hommage à Debussy’ to a sold-out public, and in February she performed with Ballet Flanders in a new ballet/opera concept, ‘When No one is Watching Me’, choreographed by Jonas Vlerick’.

She has participated in Salone dell’Opera for two years; in 2015 she wrote and performed ‘Koekie Jaloezie’ with Nina van Essen, and in 2016 wrote ‘Session #174′ for solo voice and oboe. She has performed as a soloist with Goudse Liedertafel in Germany and Gouda together with Saint Caecilia Harmonieorkest (Wind Orchestra).
In May 2018, Trombetta made the switch to mezzo-soprano and will debut as a mezzo in the roles of Nutrice and Arnalta (cover) with the Berlin Opera Academy. In February 2019, she will return to Antwerp for the reprise of “When No one is Watching Me’ and in December make her debut at the Muziekgebouw aan ’t IJ in the European tour of ‘To Be Sung’ by Pascal Dusapin.
Anna Trombetta currently studies with Neil Semer and Nadine Secunde.

Koenraad Spijker

Koenraad is geboren op 12 september 1991 te Amsterdam. Vanaf zijn 6e kreeg hij pianoles bij Harry Koopman in Alkmaar en onder zijn leiding nam Koenraad aan meerdere concoursen deel alwaar verscheidene prijzen hem ten deel vielen. Van zijn elfde tot zijn veertiende levensjaar heeft hij uitsluitend gedrumd; het gebeurde in deze fase dat hij interesse verwierf voor Latijns-Amerikaanse muziek, eerst voor de ritmen en aansluitend voor de functionele harmonie. Verliefd op de Latijns-Amerikaanse harmonieën keerde Koenraad bij zijn oude instrument terug.

Hij studeerde twee jaar bij de Argentijnse pianist Juan Pablo Dobal en hij kreeg naast een rijke harmonische scholing onderricht in de vrije improvisatie. Eenmaal thuis in het improviseren in een breed tonaal spectrum werd hij op 17-jarige leeftijd aangenomen op het Conservatorium van Utrecht. Hier sloot hij onder leiding van hoofdvakdocente Klára Würtz in 2013 zijn Bachelor Klassiek Piano af met het cijfer 10. In januari 2017 studeerde Koenraad, eveneens onder leiding van Klára Würtz, met een 9,6 af voor zijn Master Klassiek Piano. Koenraad studeerde tevens jazz bij jazzlegende Bert van den Brink en compositie bij Caroline Ansink.

Koenraad heeft zich tijdens zijn Masters gespecialiseerd in de muziek van Aleksander Skrjabin; zijn eindexamenrecital bestond dan ook geheel uit werken van de Russische meester. Het examen werd bijgewoond door de vice-voorzitter van The European Skryabin Society volgens wie Koenraad de eerste student ooit was die op een compleet Skrjabin programma afstudeerde. Voor zijn Masterthese onderzocht Koenraad de harmonische morfogenese binnen Skrjabin’s pianosonates.

Hij kreeg tijdens zijn studies onderricht van vele grote pianisten waaronder Alan Weiss, Daniel D’Rivera, Martyn van den Hoek, Igor Roma, Anto Pett, Svetozar Iwanoff, Elisabeth Leonskaya, Enrico Pace en Atanas Kurtev.

  • klassieke zang
  • klassieke muziek en zang
  • Klassieke muziek: piano
  • Dorpskerk Wilp